Tuesday, May 24, 2011

Oh DASH YANKURO!!!!

DASH! KEMBALI..



pergh....tengah-tengah kepekatan arus teknologi dan siber ni bleh plak terkenang siri popular lame yg giler aku minat sampai taksub...hehehe ape lagi klo bukan Dash Yankuro...bende ni dah lame dah luput dari permainan..tapi buat yang memang suke barang-barang rare, ni kire legend la...lagi syok dari RC drift tu sebab setiap kereta ade karector sendiri beb...hahaha..macam ade soul la...

aku dulu minat gile bende ni..tapi mase kecik nak bli tamiya memang mampos la korek tabung..seb baik ade model murah skit tp boleh tahan kualiti AULDEY...mase tu murah la gak..kalo siri yang tiru dash memang mahal skit..apek kedai kompem jual 15-20 hengget sekotak..tp model yg mcm watak-watak2 kecik tu murah jek 10hengget leh dapat..mase tu xkire brand pon..maklom la bebudak kampung kan...dapat jek duit raya ,trus bli bekotak-kotak model keta dash....tak kire watak jahat ke baik..janji ade..hehe..

*copycat tamiya pon jadik laa...

part yg best, model dash ni pasang sendiri..so kite la yg kne cantik2 kan...pasang stiker, klo nak cat pon leh cat...memang best....tu yang macam dah tertusuk dalam jiwa..hehehe..dulu aku bli model 1st Shooting Star (watak shinkurou minami) huhuh.best....bukan tak nak amik Emeperor, tp mse tu ramai sangat yang pakai..dah tak best rase nye tu yang aku layan Shooting Star...hehe pastu upgrade model Super Shooting Star pon aku bli...memang best....

Bile teringat zaman tu, terimbau fenomena nye..tiap2 petang main kat longkang rumah...venue siap tukar2 tu..kejap umah aku, kejap umah member..kalo kalah kene bahan...wakakaka...gi skolah pon bwak tau..zaman aku dlu xde psp tu sume..so mende macam ni la yg buat kitorang happy...hahaha...

Tapi fenomena ni surut jap ble TV3 dah abis tayang siri kartun nye...Tapi wabak dash ni tetap menular dengar tumbuhnye banyak track2 dan kedai2 sparepart dan aksesori..time tu keta sume dah rabak2...berspoiler2 bagai...dah xmacam original dash...laju jangan cite la..berdesuppp.....hhahaha..keta aku gak steady placing kat rak.....sedih nye bile pindah umah, bleh plak ilang set kesayangan aku tuh...haish...nak bli memang dah xjumpe la...


Kat bawah ni serba skit cerite pasal dash ni :

~siri cite dash dari awal sampai last~
1.Dash Warriors' First Battle
2.Yonkuro, Soaked Up with Emperor
3.The Scariest Pyramid
4.Exits The Maze
5.Scallion's Counter Attack
6.Mini 4WD vs. RC
7.Emperor is Missing
8.Deathmatch! The Wind Valley Battle
9.Battle! The Tornado Valley
10.Jumped Over the Rosary Hill
11.The Miracle of Windmill Valley
12.The New Challenge
13.The Horizon Fellowers
14.To Lose a Skateboard
15.The Five Skills of Shurin Temple
16.The Emperor is on a Dangerous Crisis
17.The Legendary Horizon
18.The Legendary History
19.Another Legend
20.The Black Devil Warriors
21.Get Ready for the Finals
22.Go For It, Shinkuro!
23.Who Will Able to Win!?
24.Warrior's Holiday
25.An Endless Challenge


Watak-watak dalam siri tuh :


 Yonkuro Hinomaru
*Emperor, Super Emperor, Great Emperor, Liberty Emperor, Geo Emperor, Formula Horizon (keta last yang dia pakai..sekali jek.)


Tankuro
*Hot Shot Jr, Burning Sun, Neo Burning Sun/Burning Sun, Wild Saurus, Blazing Sun

 


Shinkurou Minami
Falcon Jr. Custom (6V remodelled car), Shooting Star, Super Shooting Star (watak budak macho ni la yang aku gune keta dia..huhuhu..smart!)


Pankuro
*Super Dragon Jr, Super Dragon Jr., Cannonball Wail


Rinko Sumeragi (satu-satu nye awek keta dash)
Hornet Jr., Dancing Doll, Dame the Dancing Doll


Gambo keta diorang






Ni keta last aku bli...kesayangan tuh




Urm...dah masok 2011 ni aku nak main smula la benda ni....hehehe.mane nak cari..kengkawan yang lain dah mula carik2 gak tuh....huish....xsabo dah aku..nak meniti semula kegemilangan anime ni..huhuhuh....dah jadik macam fanatik plak tetibe...huhuhuhu


BELI BOLEH JANGAN BAZIR DAH LE

4 comments:

akucumauntukamu said...

terbaek!!!!

Oh!Shetym said...

mane nak cari nih!!!rare sgt tuh

akucumauntukamu said...

hahahaha..nko try sevey kat plaza pelangi

Unknown said...

www.omegabola.com
NO HP: +855977588708
PIN BBM: 2C0FADC5
LINE: OMEGABOLA