Tuesday, April 26, 2011

Seni Akidah Songsang.


Graffiti
Seni jalanan yang berhaluan sendiri dan punya motif dan pengaruh sendiri.
Ia juga dianggap sebagai gejala sub budaye yang mempengaruhi sosiologi anak-anak muda.
Kini dah menjadi satu kelaziman di dinding kotaraya yg metropolitan ni akan
ade tagging dan art graffiti..sama ada untuk merealisasikan idea dan kemahiran atau ideologi
kepincangan..

Ape yg aku nak cite adelah gambo ni aku snap kat depan mall aku..mase tu aku tengah amik gmbo tuk persepctive view nak guna dalam design aku. mula2 aku xendah sangat sbb benda ni da naik
jemu dah aku tengok selalu..lagipun ade art graffiti yg aku suke..cume yg ni btol2 bukak mata aku..
aku xla baik dan xala pandai..tp aku tau setiap benda dibuat mesti ade sebab dan tujuan..

mula2 tengok kat wall tu aku nampak la graffiti si artis jalanan ni buat...pastu siap ade icon
comel2 dalam iklan nippon paint...lawo la gak..hehehe..

pastu aku tengok kat tiang plak..aku trus tekejut...ish..YA ALLAH!..
perasan atau tak mmg contengan tu nama ALLAH SWT dlm tulisan jawi yang di terbalikkan...
tengok macam AMI dia tulis...tapi aku ni xla bodo..leh jelas tu nama ALLAH..subhanallah..
siap ade logo nazi tuh...songsang! memang macam haram la diorg ni...
dah terpesong akidah jaoh ni...klo lain bangsa yg buat pun aku marah gak sebab ni
da masuk soal sensitiviti agama dan ketuhanan...bodo btol!

pastu kat tiang kedua ade lagi tp tag yg berlainan..
kalini jelas word nye ZION..siap ade bintang yahudi lagi....ish....ape dah jadi kat masyarakat kite ni...
makin lama makin xtakut dengan kuase yg esa....nak jadi ape?????
orang2 macam ni la yg patot dok dalam lokap ke gi rejam sampai mati ke...buat rosak
masyarakat, buat songsang pahaman...xde agama kerrr!!!!!!

APE PON TAK BLEH!



5 comments:

Eira's Chocolate said...

ish bebudak nieh dah kenapa!!!
aku geram btol lah~~
mak cik marah bebenor ngn dak zaman skang!!
jgn JAHIL sgt leh x....
Subahanallah~~
Aku BAKOR jugak sensorg nie tau!!
ish~~ Gerammmmmmmmm!!!!!

Oh!Shetym said...

Hahaha..tau xpe...kite kdg2 terlepas pandang...la ni bukak mate dah jaoh diorg sesat.....bahaye...

Eira's Chocolate said...

tau xper....
haaiishh!!!!
Istifar bebanyk.....
Astaufirullahalazim~~
Mengucap panjang tgk pic nie....
sedey!!!! :(

Unknown said...

biarlah mereka dgn gaya seni mereka....perlu dihargai ni...cume xde tempat yang sesuai..xde platfom lagi. lau tgok kat new york dh xheran...itulah yang dinamakan seni..

Oh!Shetym said...

@sukahati : bukan seni nye yang cube dikupas...tapi penyampaian nye....diorang gune kalimah ALLAH pastu combine dengan NAZI, ZIONIS, YAHUDI..terang2 tuh..xde selindung..so nampak la kat mane akhlak remaja kite..diorg xkenal lagi takut kat yg ESA...nak jadi ape...silap2 sesama manusia lagi la tak takut..tu yg ade bunuh la, rogol la, rompak la, buang bayi la..sume gejala ni mula bercambah dari sub culture mcm ni la..hehehe..aku xsokong