Tuesday, April 26, 2011

Oh-cammy

* sumber gambar dari google



DSLR...singkatan untuk term Digital Single Lense Reflex.
Sekarang ni aku tengok mane2 orang dah mampu beli dslr. dah tenggelam camera
yang kompak2 tu semua...sebab? mungkin pengaruh dari peredaran zaman dan juga
expose dari media2..benda ni tak salah..lagipun ni seni gak..seni melukis cahaye, menangkap cahaya..
cume kadang2 aku pelik bile orang senang2 letak trademark 'photography' kat nama dia..
hihih..bukan ape, orang yang otai2 pon xletak sebab nampak poyo..tapi pepun
tu hak masing2 kan..tu pendapat aku la..aku xletak sebab bukan aku otai pon
masih mentah so just jadi diri yg sebenar jela...

Kenapa orang berkecimpung dalam bidang ni? mungkin ade banyak sebab.
yang dapat aku pikir sebab nye adalah faktor minat, pengaruh rakan, duit x abis gune,
nampak point rezeki dalam bidang ni, atau sekadar mengumpul gadget.
ape pun tafsiran ye itu hak memasing kan..janji x menyusahkan dan mengaibkan sesiape..

Semakin maju teknologi tu semakin banyak benda yang kite bleh explore..aku pon baru jek jinak2
dalam arena ni. walaupun dapat pendedahan awal mase blaja kat politeknik dulu, baru 2tahun kebelakangan
ni jek aku serius dalam part photography ni. sebab nye aku pon keje memang gune bende ni
tuk capture gambar event, majlis, advertisment, dan macam2.
so aku decide la nak advance skit cabang ilmu ni dengan try masuk dunia
wedding photography. urm stakat ni alhamdulillah la banyak pahit manis aku dah tempuh
sebagai orang baru dalam arena ni. masih banyak lagi yang perlu aku belajar
dan cari pengalaman tentang bidang ni. bukan lah tuk kaya raya atau nak nama yang gah.
cume niat aku, aku nak ringankan beban cost hidup, tanggungjawab aku kepada keluarga,
bantu mama dan ayah aku, kalo boleh nak bawak diorang pegi bumi suci MEKAH.
sebab tu aku cube untuk bersungguh-sungguh dalam site ni..moga2 impian aku
tercapai insyallah.

So kepade kawan2 kat luar sane, ape pon yang kite buat, buat lah dengan niat. dari niat tu la datang nye
keberkatan dan rezeki yang halal. so keep support diri masing2 dan sesama bangsa. sebab
dunia ni kite kongsi sama2 yang hakiki tetap ALLAH SWT yang punye. peace!


> I LOVE MY EOS CAMMY!! <

No comments: